Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Posílení efektivity komunikace ve třídě primární školy
Hájková, Soňa ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Práce se zabývá úrovní komunikace mezi třídní učitelkou, jejími žáky a samotnými žáky v kmenové třídě na prvním stupni, kde autorka působí. Cílem třídní učitelky je rozvinout komunikativní kompetence, které povedou k zefektivnění komunikace ve třídě. Konkrétně se jedná o vztah třídní učitelky, jejích žáků a žáků mezi sebou. Teoretická část dává oporu praktické části v podobě teoretických poznatků. Formuluje specifika pedagogické komunikace, charakterizuje verbální komunikaci, všímá si efektivních způsobů a bariér v komunikaci. Vymezením Osobnostní a sociální výchovy předkládá nástroje, jimž lze dosáhnout očekávaných výstupů v rámci komunikace definovaných v Rámcově vzdělávacím programu a Minimálním preventivním programu. Představuje osobnost učitele a jeho kompetence jako možné činitele, které ovlivňují rozvoj žáka. Praktická část nejprve monitoruje výchozí situaci ve třídě. Na základě akčního učitelského výzkumu se třídní učitelka snaží posílit efektivitu komunikace. Využívá k tomu především metody pozorování, reflexe, techniky OSV, analýzy audionahrávek, videonahrávky a doplňkově slovního hodnocení. Také se opírá o aplikaci preventivního programu. Sběr dat a průběh akčního učitelského výzkumu probíhal v období listopad 2015 až únor 2017. Z výzkumu vyplývá, že efektivitu komunikace lze...
Osobnostní a sociální výchova a její vliv na klima třídy
Trnková, Miluše ; Krčmářová, Tereza (vedoucí práce) ; Horáčková, Klára (oponent)
Tématem mé diplomové práce je Osobnostní výchova a její vliv na klima třídy na prvním stupni základní školy. V teoretické části nejprve charakterizuji klima třídy, jeho aktéry, typy, přístupy a metody jeho zkoumání. Dále se zabývám tím, jak třídní klima optimalizovat. V druhé části popisuji Osobnostní a sociální výchovu. Analyzuji přínosy tohoto průřezového tématu, rozděluji jeho obsah na tematické okruhy a na závěr rozebírám didaktické principy a schéma práce s aktivitou OSV. V praktické části provádím prvotní diagnostiku klimatu v mé třídě. Na ni navazuje dlouhodobá intervence realizovaná aktivitami OSV, která je zakončena závěrečnou diagnostikou. Srovnání obou diagnostik, kde se ukázal velmi pozitivní posun, dokládá vliv Osobnostní a sociální výchovy na třídní klima. Klíčová slova Primární škola, klima třídy, diagnostika, osobnostní a sociální výchova, metoda, akční učitelský výzkum

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.